Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
לחיות נכון

עזרים תזונתיים

סיבים

ההמלצות היום סובבות סביב 30 גרם סיבים ליום. עם זאת, אדם ממוצע צורך פחות מהדרוש. הפתרון  האידיאלי הוא להגדיל את הצריכה של דגנים מלאים (אורז, לחם, פסטה, דגני בוקר), פירות, ירקות, קטניות ואגוזים. אבל אם, מכל הסיבה, אתה לא מוצא דרך לצרוך כמות מספקת של מזונות אלו בדיאטה שלך, אנו מציעים לך לנסות תוסף מבוסס סיבים. הוכח כי סיבים מגבירים את תחושת שובע, משפרים את התפקוד של המעי, מסדירים כולסטרול וטריגליצרידים ויש להם אינספור יתרונות נוספים.

שמרי בירה

זוהי באמת תוספת מעניינת עמוסה בויטמינים ומינרלים, אך גם עשירה בסיבים. לשמרי בירה יש תכולה גבוהה מאוד של ויטמינים מקבוצת B (B1, B2, B6, B9), למעט ויטמין B12. באשר לתכולת המינרלים, כדאי להדגיש את הסלניום, גורם אנטי-חמצון חשוב, כמו גם ברזל, אבץ ואפילו סידן. בהחלט תוספת אטרקטיבית לאיזון התזונה היומית שלך.

סויה עשירה באיזופלבונים

סויה, שעועית במקור מסין, היא אחד המאכלים המבטיחים להפחתת גורמי הסיכון העיקריים שנקשרים לתמותה בעולם המערבי, מה שכבר הוכח במחקרים מדעיים. בעיקר בשל התכולה הגבוהה של הסויה בסיבים, חלבונים צמחיים, ויטמינים ונוגדי חמצון, כמו איזופלבונים, שמונעים את חמצון הכולסטרול בבני אדם. יכולות הסויה בהקלת תסמיני גיל המעבר, פעולתה המניעתית באוסטיאופורוזיס והשפעתה המעוררת על מערכת החיסון עדיין נלמדים.

מילוי תוספים

ישנם תוספי מזון שיכולים לעזור להסדיר את תחושת הרעב ובכך מקלים על ביצוע הדיאטה. הם מורכבים מסיבים המופקים מפירות, ירקות או אצות, כך שבשילוב עם אכילה בריאה ופעילות גופנית הכרחית, נותנים תחושה גדולה יותר של שובע. זה נגרם משום שהסיבים מגדילים את נפח המזון הודות ליכולתם לשמור מים (ושומן!) במעי.

מולטי-ויטמינים

למרות הדיון המדעי המתמשך על התועלת של נטילת תוספי מולטי ויטמין, אחת מהוועדות הטובות ביותר המתמחות בתזונה, מאוניברסיטת הרווארד, קבעה שהתוספים אינם עונים ב-  100% על המלצות הוויטמינים, אך סביר להניח כי הם מגדילים את איכות ותוחלת החיים. לכן אל תחליף את התוספים באכילה בריאה, אלא קח אותם כמו ג’וקר במשחק קלפים: הוא לא יעזור לך לנצח אם יש לך קלפים גרועים, אבל הוא יעזור לך אם אתה בדרך הנכונה.

בדיאטה מתוכננת היטב, אין צורך בתוספים או עזרים מסוימים. עם זאת, אורח החיים המערבי מקשה לתכנן אכילה בריאה מידי יום בשבוע. מסיבה זו, אנו מציעים סדרה של תוספים אשר יעזרו לך להשיג את האיזון הנדרש בדיאטה שלך.

 

אולי יעניין אתכם גם...

עובדות מעניינות

עזרים תזונתיים

רכיבים מעניינים