לחיות נכון

רכיבים מעניינים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אורז

החומר המזין העיקרי של האורז הוא פחמימות. האורז מכיל חלבונים (7%) ובמצב הטבעי שלו יש בו די הרבה ויטמינים ומינרלים, אך חלק גדול מהם אובדים בתהליכי הזיקוק והליטוש (עד 85% פחות ויטמינים). אחת דרכים להקטין את האובדן הויטמינים היא על ידי אידוי האורז.
האורז עשיר בעיקר בפחמימות, אין בו כמעט שומן והוא ללא כולסטרול. באורז מלא כמות הויטמינים, המינרלים והסיבים גדלה.
ניתן לאכול אורז בכל יום, הודות לתכולת הפחמימות שלו. ישנם מאות דרכים של בישול ואכילת אורז. ניתן למשל לאכול אורז בצורה של עוגות אורז, בפאייה, מאודה, אפוי ועוד. באשר לסוג של אורז, אנו ממליצים על אורז מלא, בשל התכולה הגבוהה של חומרים מגנים וסיבים תזונתיים.
* רשום לעצמך אורז (רצוי מלא) צריך להוות חלק בכל דיאטה מאוזנת, כולל דיאטות לשמירה על המשקל.

דגנים

דגנים הם מקור עשיר של פחמימות. הם דלים בשומן מה שעוזר לשמור על המשקל שלך, ומעל לכל, אם הם באיכות טובה, הם מכילים תוספי ויטמינים ומינרלים. בקיצור, תוספת מזינה ובריאה מאוד שלא כדאי לשכוח בתזונה היומית שלך.

כיצד לצרוך אותם? המלצות:
–  אכול אותם מדי יום: בבוקר, באמצע הבוקר או אחר הצהריים.
– אם אתה אוכל אותם עם מוצרי חלב, עדיף שהם יהיו רזים (חלב או יוגורט).
– בחר במגוון דגנים מלאים, הם מומלצים יותר.

דרכים לאכול אותם:
למרות שהם כבר מוכנים לאכילה, הנה כמה טיפים ליהנות מהם עוד יותר:
– עם חלב (רצוי דל שומן) או שייק סויה.
– עם יוגורט (עדיף דל שומן) ופירות העונה או פירות יבשים.
– עם מיץ פירות ואבקת קינמון.

רשום לעצמך דגני הבוקר הם אפשרות בריאה לארוחת בוקר או כחטיף לאחר הצהריים. אפשר ליהנות מהם בכל עת והם תמיד מומלצים, למרות שאנו מציעים לך לא להשתמש בהם כתחליף לארוחה העיקרית.

שוקולד

מגוון הוא דבר חיוני בכל דיאטה. בדיאטה מאוזנת, אין צורך למנוע מאכלים מסויימים ולכן אין שום סיבה למנוע אכילת שוקולד, במיוחד שוקולד מריר, אשר אינו מכיל כולסטרול.

יתרה מזאת,  מחקר מדעי שנערך לאחרונה נתן אור ירוק לצריכה (מתונה, כמובן) של שוקולד מריר. מחקר זה בדק את היכולת נוגדת החמצון של מזונות שונים, כלומר, היכולת שיש להם למנוע חמצון של התאים שלנו. והמזון ה”מנצח” ביכולת נוגדת חמצון היה השוקולד המריר. זאת בזכות הריכוז הגבוה של “פיטוכימיקלים”, קבוצה של חומרים המועילים לגוף שלנו ונמצאים במזון ממקור צמחי.

רשום לעצמך לפי הידוע היום, הסוכר מהשוקולד נכנס לדם באיטיות. הכניסה האיטית של הסוכר לדם היא חיובית מנקודת מבט של מניעת עודף המשקל (כאשר מופיע סוכר בדם במהירות הוא נוטה להיות מאוחסן בצורה של שומן). אכול בתבונה, ותוכל ליהנות ולשמור על הבריאות באותו הזמן.

 

אולי יעניין אתכם גם...

עובדות מעניינות

עזרים תזונתיים

רכיבים מעניינים