Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
לחיות נכון

עצות בסיסיות למשקל אידאלי

המשקל האידיאלי של כל האדם תלוי באופן ישיר בהרגלי האכילה שלו, אבל גם במבנה הגוף, אורח החיים, בכמות הפעילות גופנית שהוא מבצע וכן במשתנים נוספים. עם זאת, ישנן שלוש עצות בסיסיות שיעזרו לך להוריד את צריכת קלוריות מבלי לפגוע בבריאות.

  1. לשנות בהדרגה את אורח החיים שלך לאורח חיים בריא
    יש לשנות בהדרגה את אורח החיים לאורח חיים בריא ולאכול יותר דגנים מלאים (למשל אורז מלא, פסטה מלאה, לחם מלא), קטניות, פירות וירקות.ידוע כי התזונה הים תיכונית בריאה מאוד וכי היא מונעת את המחלות הכרוניות העיקריות. אימוץ עקרונות הדיאטה הים תיכונית היא המפתח לשליטה על משקל גוף. ביסוס התזונה על צריכה של לחם מקמח מלא, פסטה מחיטה מלאה, אורז דגנים מלא, קטניות, פירות וירקות, היא הדרך החכמה ביותר לשמירה על הגוף שלך. אם גם תאכל יותר דגים (כולל דגים שמנים כמו סרדינים וסלמון) מאשר בשר (רצוי בשר רזה כמו עוף), תוכל להשיג את האיזון המרבי לתזונה.
  2. לבסס את האכילה שלך על “ויסות פנימי”: רעב ושובע
    בדיוק כמו שמנגנון השינה שלנו צריך הרגלים ולוחות זמנים כדי לתפקד כראוי, מנגנוני הרעב והשובע שלנו מאותתים לנו שאנחנו צריכים לעקוב אחר כלל אחד: לא לחכות עד שתהיה ממש רעב. כאשר אנחנו מאוד רעבים, אנו נוטים לבחור את הסוגים הלא נכונים של מזון. המפתח, אם כן, הוא לאכול לפחות 5 פעמים ביום. מה גם שזה קשור בהוצאה קלורית גדולה יותר בתהליכי עיכול (לעיסה, בליעה, עיכול, ספיגה… ). אתה יכול, למשל, להשתמש בחטיפים בין ארוחות, כדי  לעודד את המנגנון הזה.
  3. להגדיל את הפעילות הגופנית שלך בהדרגה
    יש להגדיל בהדרגה את כמות הפעילות הגופנית שאתה מבצע עד ל- 30 דקות לפחות של פעילות גופנית נעימה ומספקת. פעילות גופנית מונעת משקל עודף ועוזרת לרזות מסיבות רבות. אחת מהן היא שככל שנקדיש יותר זמן לפעילות גופנית ,כך יותר שומן ישמש כדלק לפעילות. סיבה נוספת היא ששרירים במנוחה צורכים כמעט אך ורק שומן. אז ככל שמסת השריר גדולה יותר (שמשיגים מפעילות גופנית), יותר שומן נצרך במנוחה.

אולי יעניין אתכם גם...

עובדות מעניינות

עזרים תזונתיים

רכיבים מעניינים